Wzrost przewag rynkowych przez gry menedżerskie

Intensywne walczenie o odbiorców powoduje, że firmy z większości branż, aby utrzymać się na rynku, korzystają z wielu okazji, które mogą im zagwarantować osiągnięcie choć niewielkiej przewagi nad konkurentami. Wydajne, zautomatyzowane urządzenia i maszyny, najnowsze programy do zarządzania są niezwykle istotne i w znacznym stopniu pomagają w drodze do celu, ale chyba najważniejsza dla każdej firmy będzie doświadczona, lojalna załoga.


O tym, że zatrudnione osoby stanowią największy kapitał każdego przedsiębiorstwa wiadomo od dawna, ale spora część właścicieli nie zamierza o tym pamiętać. I zupełnie sobie odpuszczają całą sferę związaną z rozwojem zatrudnionych osób, ograniczając się tylko do wypłacania im pensji, i to nie zawsze najwyższych.


Zaniedbania takie czasami mogą mieć smutne konsekwencje dla niejednej firmy, o czym sporo z nich boleśnie się już przekonało, z takich też powodów każdy pracodawca powinien odpowiednio dbać o swoją załogę. A nic bardziej motywującego nie będzie dla każdego pracownika niż  Gry Menedżerskie 


 za pomocą jakich nie tylko mogą poprawić kwalifikacje i umiejętności, ale także mogą się poczuć doceniani przez właściciela firmy.


Podstawowym celem symulacji dla pracowników jest podniesienie umiejętności i kompetencji pracowników, które wykorzystają oni później w czasie codziennych obowiązków. Przez gry ludzie poprawiają swoją wydajność, wykazują się dużo większą zaradnością oraz samodzielnością. Maleje także ilość różnych błędów, a to wprost przekłada się na terminowość wykonywanych zadań i dochody firmy.


Bardzo dużą rolę pracownicze gry mają również w docenianiu i motywowaniu podwładnych. Po pierwsze są oczywistym sygnałem, że firma troszczy się o nich i stanowią oni dla niej dużą wartość. Oprócz tego pozwalają na zaspokojenie aspiracji i chęci rozwoju zatrudnionych, dzięki czemu znacznie zwiększa się ich lojalność. 


Przedsiębiorstwa posiadające wykwalifikowaną, dobrze wyszkoloną grupę pracowników będą mieć dużo więcej szans na istnienie pośród konkurencji i osiągnięcie celu. Z tego też powodu nie można traktować szkoleń dla pracowników jako następnego niepotrzebnego kosztu, a jako lokatę, jaka w przeciągu dłuższego okresu czasu z całą pewnością zaprocentuje. I będzie to z zyskiem i dla samego właściciela, i dla podwładnych, którzy uczestniczyli w szkoleniach.


 

03.06.2016. 13:37