Istotność badania dążeń szkoleniowych


 
W niniejszym artykule opiszę cykl szkoleń, który organizowałem pół roku temu. Dowiedziałem się wówczas jak fundamentalne dla całego projektu szkoleniowego bywa właściwe definiowanie oczekiwań edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu. Osoby szkolone czasami nie zdają sobie sprawy, co chcą się nauczyć. Trzeba ich odpowiednio zbadać zanim rozpocznie się szkolnie.
Organizowałem cykl szkoleń, w którym osoby biorące udział w szkoleniu nie znali własnych wymagań szkoleniowych. Wszyscy chyba byli przekonani, iż jadą na kurs outdoor. Okazali się być przygotowani na wycieczki outdoor oraz maksimum fanu. Gdy weszli do pensjonatu w górach, okazało się, że szkolenia będą przeprowadzone wyłącznie na papierze. Inspirację do sporządzenia tego artykułu zaczerpnąłem z tego portalu:
Analizy Satysfakcji Pracowników
W tym szkoleniu wzięli udział następujący ludzie:
Krystian – uczestniczył w kursach i projektach dla menedżerów, cechuje go kompetencja w zakresie prowadzenia trudnych negocjacji, ma 4 dzieci. Pragnie rozwijać dotychczasowe umiejętności w obszarze logistyki, nie lubi gier menedżerskich.
Magda – była seminarzystką znanego mi profesora na 4 roku ekonomii, kocha zwiedzanie nowych miejsc oraz rockową i popową odmianę występów Red Hot, pragnie dowiedzieć się najważniejszych spraw z zakresu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami, jej sposób spędzania wolnego czasu to jazda na rowerze. Lubi gry i zabawy w czasie sesji szkoleniowych.
Adrian – kierownik kilkuosobowego działu w firmie, mieszka w Poznaniu, zaczynał studia w Rzeszowie, ma 30 lat. Pasjonują go samochody oraz gra na komputerze. Chce dowiedzieć się podstaw metodycznych z tematu psychologii rozwojowej i kognitywnej i jasnego komunikowania się.
Grzegorz – ma 63 lata, już kilka lat żyje samotnie, lubi kino, konie i wycieczki po okolicy. W przyszłym roku wybiera się na ekstremalną wyprawę w Pireneje. Pragnie odnaleźć sposób na radzenie sobie ze stresem. Gry i zabawy to dla niego strata czasu. 
Opisani ludzie okazali się bardzo od siebie odmienni - a ja nie wziąłem pod uwagę ich różnorodności i sprzecznych często wzajemnie stylów uczenia. Na dodatek nie przeprowadziłem ankiety na temat potrzeb rozwojowych. W efekcie uczestnicy byli niezbyt zadowoleni. W następnym poście na moim blogu opiszę praktyczne metody diagnozy oczekiwań rozwojowych.
Tyle menedżerskich przemyśleń.
Opracowanie:Ireneusz Iroń
Twórca tej notki  jest absolwentem kierunku chemii Uniwersytetu Łódzkiego i studiów podyplomowych z zakresu  kierowania sprzedażą. Posiada tytuł Eksperta Planowania Strategicznego RHI. Buduje swoją karierę w Zakopanem.  Od dwunastu lat wykłada i tworzy badania odnoszące się do przywództwa sytuacyjnego w sektorze „dystrybucja i sieci handlowe”.

TAGI:
Audyty płac i benefitów
Zwolnienia w  firmach
Strategia kadrowa w komercyjnej jednostce biznesowej
Profesjonalne kierowanie kadrami
Nowoczesne modele kompetencyjne
Badania osobowości
Assessment Center

03.06.2016. 13:37